O montażu przy kawie

PODSTAWY MONTAŻU FILMOWEGO

Obecnie trwa praca nad zmianą oferty i programu 🙂
Myślę i piszę 64%
Poprzednia wersja oferty:
3 dniowe szkolenie stacjonarne

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?

Photo by Mark Cruz on Unsplash

DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?

Photo by Vanilla Bear Films on Unsplash

PROGRAM KURSU

Photo by Andrew Neel on Unsplash

– sztuka cięcia i rezygnacji.
– a
rkusz założeń montażowych – czyli pytania na które powinieneś znać odpowiedź kiedy zaczynasz montować.

– jak oglądać materiały
– na co zwracać szczególną uwagę
– jak poradzić sobie z wielką ilością materiału żeby niczego nie przegapić

– rola montażysty
– twórcza wymiana zdań a realizacja wytycznych

– jak dbać o rozwój wątków i jasny cel poszczególnych scen.
– redagowanie tekstów i wybór głównej linii tematycznej
– wątki poboczne [wspierające główną linię tematyczną, kontrastowe do głównej linii tematycznej]

– rozpoznanie warstwy znaczeniowej słów postaci.
– co przekazuje nam bohater: informację, emocję.
– czy podejmuje decyzje, czy wyciąga wnioski, czy wygłasza opinię.
– czy to co mówi posuwa akcję naprzód czy wskazuje na rozwój wewnętrzny postaci

– na co zwrócić uwagę by nie zagadać ważnych scen lub nie przykryć istotnych słów bohatera.
– kiedy warto zostawić setkę, kiedy ją przykryć.

  • modele rozpoczynania sceny

– funkcje jakie może spełniać ekspozycja

 

– celowe używanie przenikań, ściemnień i innych figur montażowych [dojazdy, doskok po osi, przemazy, zerwane ujęcia…]

– jak ich używać a jak ich nie używać.
– co może być przebitką a co nie powinno być przebitką.
– jakie funkcje mogą spełniać przebitki

jak posługiwać się tempem w montażu
– rytm opowiadania, na czym polega i jak się go buduje

– co to jest struktura filmu, jak ją planować i jak o nią dbać
– zawiązanie akcji, punkty zwrotne i zamknięcie opowieści
– równowaga między elementami składowymi opowiadania

– rozwój tematu 
– rozwój postaci 
– rozwój emocji 

– jak błędy realizacyjne i montażowe zamieniać w nową formę języka filmowego

– jakimi sposobami montażysta wpływa na emocje widza

INFORMACJE LOGISTYCZNE

Photo by Avel Chuklanov on Unsplash

Informacje wkrótce

Informacje wkrótce

DOFINANSOWANIE: 
Istnieje możliwość zdobycia dofinansowania w wysokości 80% kosztów uczestnictwa w kursie.


Kliknij tutaj i pobierz PDFa z informacjami na temat dofinansowania.

Organizatorem kursu jest:

Edit.pro Paweł Makowski
ul. Zgierska 73/610a
91-462 Łódź
NIP 7272494600

Telefon do mnie
503 992 669
p.makowski[malpeczka]psm.org.pl

Kurs organizowany jest przy współpracy z 
Fundacją ITFF 
Polska, Łódź, 90-254
Piramowicza 11/13

NIP: 9820358225
KRS: 0000324772
REGON: 100639532

Informacje wkrótce

Liczba miejsc jest ograniczona.
Maksymalna ilość uczestników to 14 osób.

Organizator zastrzega możliwość odwołania szkolenia jeżeli na daną edycję zgłosi się mniej niż 5 osób. Uczestnik uzyska wówczas zwrot pieniędzy lub za jego zgodą zostanie przeniesiony na inny termin.

Koszt udziału 1620,- pln

zapisz się już teraz

[betterpay amount="1620" button="images/buynow_1.png" description="Szkolenie Podstawy montażu filmowego" validity="0" validity_unit="d" ids=""][/betterpay]

TRENER PROWADZĄCY

PAWEŁ MAKOWSKI – montażysta filmowy i telewizyjny. Autor bloga i książki traktujących o montażu pod wspólnym tytułem „O montażu przy kawie”.
– Autor montażu filmów dokumentalnych realizowanych m.in. w Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi, dla TVN Discovery i HBO Polska i do reportaży telewizyjnych TVP, TVP Historia. Montażysta programów telewizyjnych i dokumentalnych dla HBO Polska, TVN Discovery Channel i Canal+ Discovery.
– Absolwent Wyższego Studium Montażu w Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi i kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim na specjalności filmoznawstwo. 
– Certyfikowany trener. Ukończył dwa poziomy kursu trenerskiego w fundacji 11Muz Innowacje w Kulturze [obecnie Fundacja ITFF].
– Prywatnie fan podróżowania pieszego lub środkami akurat będącymi pod ręką. Tematów związanych z survivalem, prepersami i permakulturą. Na co dzień związany także z przedsiębiorczością i tematyką edukacji dorosłych.

METODY SZKOLENIOWE

Prezentacje i analizy fragmentów filmowych z omówieniem,
50%
Ćwiczenia - dyskusje, prace w grupach, zadania indywidualne
40%
Wykład - omówienie poszczególnych tematów
10%