W SKRÓCIE:

– otrzymasz materiały filmowe do samodzielnego montażu
– zanalizuję twój montaż i nagram wideo z informacją zwrotną
– będziesz mógł zobaczyć montaż innych uczestników
– otrzymasz dostęp także do analiz prac innych uczestników
– otrzymasz dostęp do nagrań opisujących szereg zagadnień montażowych
– wykonasz kolejne podejście do montażu otrzymanych materiałów
– otrzymasz drugą analizę własne pracy montażowej
– jeżeli pojawią się nowe zagadnienia, nagram analizy porównawcze waszych prac

W SKRÓCIE NA WIDEO:

DLA KOGO SĄ TE WARSZTATY?

Dla początkujących montażystów
10%

którzy znają już obsługę dowolnego programu montażowego i chcieliby szybko wskoczyć na wyższy level umiejętności montażowych.

Dla "już montujących"
38%

którzy jednak chcieliby poznać i doświadczyć różnych aspektów budowania opowiadania filmowego [bohater, dramaturgia, punkty zwrotne, narracja]. Chcieliby skonfrontować swoje umiejętności z innymi i uczyć się szybciej.

JAK ZBUDOWANE SĄ WARSZTATY MONTAŻOWE?

Warsztaty składają się z trzech podstawowych modułów.

Moduł teoretyczny składa się z dwóch części.

Pierwsze wideo są udostępniane przed rozpoczęciem samodzielnego montażu i obejmują podstawy najważniejszych zagadnień montażowych.

  • Ocena materiału zdjęciowego 
    do montażu – kryteria wyboru,
  • Bohater, narracja, dramaturgia,
  • Budowa szkieletu sceny filmowej,
  • Podstawowe zasady łączenia ujęć,
  • Nowy punkt wyjścia – czyli tworzenie kolejnych układek tej samej sceny,
  • Udźwiękowienie sceny filmowej,

Drugie zestaw nagrań teoretycznych zawiera nagrania prezentujące rozwiniecie wielu tematów wynikających z efektów prac poprzednich uczestników warsztatów. Nagrania obejmują m.in. takie tematy jak:

  • wejście w scenę
  • używanie przebitek i ich funkcje
  • figury stylistyczne w montażu
  • obraz a dźwięk, jak budować relację między tymi elementami
  •  

Moduł praktyczny to samodzielna praca warsztatowa czyli montaż filmu na podstawie dostępnych materiałów.

  • Uczestnicy otrzymują materiały video,
  • Samodzielnie montują swoją wersję filmu,
  • Uczestnicy mają możliwość konsultacji,
  • Proces montażu powtarzany jest dwukrotnie,

Moduł analityczny zawiera analizy prac uczestników, wnioski i propozycje rozwiązań. To etap, na którym uczymy się najwięcej.

  • Zmontowane przez uczestników kursu filmy są analizowane i porównywane,
  • Omawiam zastosowane rozwiązania i ich efekty,
  • Prezentuje sugestie możliwych rozwiązań problemów, które pojawiły się w zmontowanych scenach,
  • Uczestnicy widzą wzajemnie swoje efekt i uczą się od siebie,

DLACZEGO WŁAŚNIE TAK SĄ ZBUDOWANE?

Każda edukacja powinna rozpocząć się od teorii by dać Ci podstawę, na której będziesz opierał swoje decyzje montażowe. Stąd zaczynasz oczywiście od zapoznania się z treścią teoretyczną. Dostajesz ode mnie także listy kontrolne, które możesz sobie wydrukować i zaglądać do nich później – podczas montażu ćwiczenia.

  • Ponieważ wg. badań samo oglądanie materiałów edukacyjnych zapewnia około 30% skuteczność zapamiętywania – konieczny jest moduł praktyczny, który podwyższa tą skuteczność do 75%
    Koncept modułu praktycznego jest zaczerpnięty ze szkół filmowych. Montaż tego samego materiału przez kilku studentów i porównywanie efektów ich pracy, to podstawowy i najskuteczniejszy sposób edukacji w szkołach filmowej.
  • Porównanie dotyczy sfery merytorycznej. Jaki był zakładany przez montażystę rezultat w porównaniu do efektów jakie udało mu się osiągnąć.
    Nie ma u mnie wartościowania artystycznego i oceniania ludzi – tylko merytoryka pracy.
  • Nie ma nauki bez wyciągania wniosków stąd moduł analityczny, gdzie ja dokonuję analizy waszych prac montażowych w oparciu o arkusz założeń [każdy uczestnik przed montażem wypełnia taki arkusz, wpisując w nim jaki efekt chciał osiągnąć swoją pracą i jakich rozwiązań do tego użył]. Dzięki temu jestem w stanie oceniać pracę merytoryczną – bo co jeżeli ktoś z materiału dokumentalnego zrobi wideoklip, bo tak zakładał – muszę o tym wiedzieć, by dobrze to ocenić świadomość efektów jakie chcesz osiągnąć jako montażysta jest ważna.
  • Moduł mentoringowy, którego oferta i możliwość zakupu będzie możliwa tylko dla kursantów. Stąd tutaj nie będzie na jego temat informacji.

CO BĘDZIEMY MONTOWAĆ?

Będziemy pracować na jednym z dwóch podstawowych materiałów.

Będzie to materiał, który zostały zrealizowany na potrzeby filmu dokumentalnego bądź reportażu, który już miał swoją emisję w telewizji.

Materiały z reportażu telewizyjnego "Jano i leśni ludzie"

Ale polecam nie oglądać, żeby nie sugerować się rozwiązaniami 🙂

Materiały z filmu dokumentalnego "xRonix"
Inny materiał dokumentalny lub reportażowy, jeżeli się pojawi.

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

OGRANICZONA LICZBA MIEJSC

Tylko 9 uczestników może wziąć udział w warsztatach. Zarezerwuj miejsce już teraz.

TERMIN

Warsztaty rozpoczną się w LISTOPADZIE 2019 a skończą w STYCZNIU 2020.

CENA

970 pln

Inwestycja w twój rozwój

tylko 970,- złotych

Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Coffee Editor LAB - warsztaty on-line970 zł
Anuluj
Better Pay - System sprzedaży dla WordPress!

TRENER PROWADZĄCY

PAWEŁ MAKOWSKI – montażysta filmowy i telewizyjny. Autor bloga i książki traktujących o montażu pod wspólnym tytułem „O montażu przy kawie”. 
– Autor montażu filmów dokumentalnych i serii telewizyjnych realizowanych m.in. dla Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi, TVN Discovery, Canal+ Discovery i HBO Polska. A także reportaży telewizyjnych dla TVP i TVP Historia. 
– Absolwent Wyższego Studium Montażu w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi i kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim, na specjalności filmoznawstwo. 
– Certyfikowany trener. Ukończył dwa poziomy kursu trenerskiego w fundacji 11Muz Innowacje w Kulturze [obecnie Fundacja ITFF].
– Prywatnie fan podróżowania pieszego i środkami obecnie dostępnymi, tematów związanych z survivalem, prepersami i permakulturą. Na co dzień związany także z przedsiębiorczością i tematyką edukacji dorosłych.